Met de FYRA komt u er, maar wanneer ???

(21/12/12) - Sinds 9 december rijden er op de verbinding Brussel - Amsterdam nieuwe stellen, FYRA gedoopt, die de oude Benelux - treinen vervangen.

Eerste tegenvaller :
Onze verkeersvoordelen zijn niet meer geldig op de FYRA (dank u wel voor het verlies van het sociaal voordeel), en op de treinen waar onze voordelen nog geldig zijn zal er bovendien BELUX i.p.v. BENELUX komen te staan.

Tweede tegenvaller :
Talrijke defecten aan deze (nieuwe) stellen liggen aan de basis van die grote vertragingen en afschaffingen.
Zouden ze dan toch enkel het koetswerk hebben gekocht en vergeten zijn de nodige uitrusting te bestellen? Deze (ontbrekende) uitrusting zal uiteindelijk toch moeten worden aangekocht, maar tegen een veel hogere prijs.

Derde tegenvaller :
Een desastreuze stiptheid, en geen oplossingen wegens geen reservematerieel.

Vierde tegenvaller :
Slechte dienstverlening, afschaffing van stopplaatsen, reizigers voor o.a. Antwerpen gestraft door invoering van verplichte reservering en betaling van supplementen.

Met recht en reden kunnen we volgende vragen stellen :
Terwijl onder het mom van besparingen 200 binnenlandse treinen worden afgeschaft, worden er krankzinnige bedragen verkwist aan een verbinding die geen enkel economisch draagvlak heeft;
De NMBS is voor 28% aandeelhouder van Thalys en is dus zijn eigen concurrent van FYRA. Waar zit de logica ? Bestaat er een echte marktanalyse omtrent het potentieel van dit product? Gezien de bezetting is dit zeer twijfelachtig.

Het VSOA-Spoor vraagt een herinvoering van een moderne, stipte en voor iedereen toegankelijke verbinding die voldoet aan de vraag van onze klanten.

 

Onze website maakt gebruik van cookies. Dit helpt ons om je een betere gebruikerservaring te bieden en laat ons ook toe onze website te optimaliseren.  Door verder te surfen, stem je in met het gebruik hiervan.

Meer infoSluiten